• Retail

    inventarisatiebureau intelco

Retail

Intelco verzorgt voorraadinventarisaties voor de retailbranche. Wij werken voor supermarkten en overige retail, zoals kledingwinkels. Winkels met bijvoorbeeld auto-onderdelen kunnen ook bij ons terecht. Intelco zorgt ervoor dat uw medewerkers zich bezig kunnen houden met hun eigen taken. Met de huidige krappe arbeidsmarkt zien we vaak dat inventarisatiewerk als overwerk in de avonduren moet gebeuren. Dit is niet goed voor de motivatie en de kwaliteit van de inventarisatie.

 

Intelco neemt dit probleem voor retailers compleet uit handen. Wij hebben jarenlange en diepgaande kennis van goederen- en factuurstromen in de supermarktwereld. Hierdoor kunnen wij de waarde van de voorraad terugrekenen naar iedere gewenste datum. We zien vaak dat supermarkten de weekafsluiting per zondagavond doen. Met onze terugrekenmethoden kan Intelco ongeacht het telmoment alsnog de waarde per zondagavond voor u vaststellen. Daarbij werkt Intelco als onafhankelijk inventarisatie-expert waardoor bijvoorbeeld diefstal door winkelpersoneel niet meer wordt verhuld.

Wat we doen?

Intelco neemt u lastig, tijdrovend en gespecialiseerd werk uit handen. Tellen lijkt eenvoudig, maar zonder de juiste methoden komen er snel fouten in het telproces en kost het veel tijd. Onze specialisten zijn getraind om nauwkeurig en systematisch te werken. Dit biedt enorme meerwaarde. Onze teamleiders en projectmanagers hebben al talloze inventarisatieprojecten op zich genomen en weten feilloos een waterdicht inventarisatieplan op te stellen. Het gaat hierbij niet alleen om tellen. Een voorbeeld is ook het opzetten van een waterdicht administratief proces rondom het in- en uitboeken van goederen. Als dit niet goed gebeurt, kunnen er enorme voorraadverschillen ontstaan.

Onze opdrachtgevers

Intelco werkt overal waar voorraden geteld kunnen worden. In de levensmiddelenindustrie werken wij voor grote namen als Coca-Cola, PepsiCo en Hak. Daarnaast werken wij bijvoorbeeld ook in de chemie en zorgen we ervoor dat er altijd zicht is op de voorraad van reserve-onderdelen van hijskranen in de Rotterdamse haven. Wij zien de trend van outsourcing in de logistiek. Vaak neemt één partij opslag en distributie op zich. Intelco geeft haar klanten inzicht in de naleving van de leverkwaliteit en de voorraadbetrouwbaarheid.  Dit kan alleen goed gaan als een onafhankelijke partij deze controles uitvoert.

Starten we een samenwerking?

Bent u een retailer en loopt u tegen inventarisatieproblemen aan? Intelco helpt u graag. Voorafgaand aan onze samenwerking plannen we graag een kennismakingsgesprek in. Tijdens dit gesprek vinden we het interessant én nodig om een rondleiding te krijgen langs de producten die geteld moeten worden. Op basis van dit kennismakingsgesprek maken we een plan van aanpak en een offerte. Hebben we een deal? Dan gebeurt het vaak dat we tussen akkoord en de start van de samenwerking nog wat IT-zaken zoals de in- en output van scanapparatuur moeten testen. Zijn we gestart? Dan heeft u altijd één aanspreekpunt die ook het team verder aanstuurt. Vragen, wensen en controles tijdens de telling zijn dan ook altijd met uw contactpersoon te regelen. Na inventarisatie maken wij meestal dezelfde dag nog een rapportage voor u op.

 

Neem contact met ons op om de mogelijkheden tot een samenwerking te verkennen.