-
Projecten
inventarisatiebureau intelco
Wanneer consumenten naar uw supermarkt komen, willen ze niet misgrijpen. Het is daarom van groot belang dat u uw voorraad altijd op orde hebt. Dat u op tijd uw bestellingen plaatst, dat u de geleverde goederen controleert en dat u de vakken gevuld houdt.
In de damesmodebranche kent men grofweg twee seizoenen. Het voorjaar- en zomerseizoen duurt van februari tot en met juli. Van augustus tot en met januari wordt de herfst- en wintermode aangeboden. In de maanden maart, april, september en oktober wordt steevast de meeste omzet gedraaid. Door de seizoensmode in die maanden te promoten, kunnen de omzetten nog meer worden vergroot.
De afgelopen maanden hebben de telkampioenen van Intelco steeds meer voorraden mogen tellen voor kledingmerken met een shop-in-shop formule. Eén van die merken is Triumph, een ondermodemerk dat vanuit het logistieke centrum in Eindhoven niet alleen de eigen winkels bevoorraadt, maar ook verschillende shop-in-shops. Onder andere De Bijenkorf, V&D en het Belgische warenhuis Inno hebben een afdeling ingericht voor het merk. Hier tellen de telkampioenen van Intelco tweemaal per jaar de artikelen in de shop, evenals de voorraad.
Het beheren van webshopvoorraden is geen sinecure. Zeker wanneer de magazijnvoorraad groeit, is een goede voorraadinventarisatie noodzakelijk. Bedrijven die hun voorraadbeheer niet goed op orde hebben, zijn vaak ten onrechte in de veronderstelling dat producten nog op voorraad zijn. Wanneer dit in de praktijk niet het geval blijkt, is het de klant die daar de wrange vruchten van plukt. Wanneer bestelde goederen niet uitgeleverd kunnen worden, is de kans groot dat uw klant niet meer bij u terugkomt. Een gemiste kans. Want wanneer u uw voorraadbeheer uitbesteedt aan onze telmedewerkers, is uw voorraadinformatie altijd up-to-date.
Outlet winkels die merkkleding aanbieden, schieten als paddenstoelen uit de grond. Alle bekende merken bieden wel ergens in ons land partijen kleding aan, tegen goedkope(re) prijzen. Vaak gaat het hierbij om kleding van het afgelopen seizoen. Maar er zijn ook merken die nieuwere collecties aanbieden in de outlet winkels. Niet alleen op A-locaties in ons land, maar ook op B- of C-locaties buiten de grote en middelgrote steden zijn outlet kledingwinkels inmiddels niet meer weg te denken. En dan hebben we het nog niet gehad over de kledingmerken die hun kleding aanbieden in grote outlet centers. In Nederland en over de grens.
Het tellen van uw voorraad is een tijdrovende bezigheid en voor veel bedrijven is dit een jaarlijks terugkerende gebeurtenis. Misschien is het voor uw bedrijf zelfs noodzakelijk om meerdere keren per jaar te balansen. Deze klus kost veel tijd en wordt meestal als vervelend ervaren. Ook bij een bedrijfsovername is het tellen van de voorraad noodzakelijk.
Precies weten wat u in huis heeft. Dat is in feite het doel van een voorraadinventarisatie. Veel bedrijven zien op tegen het inventariseren van de voorraad. Het tellen neemt ontzettend veel tijd in beslag en u bent liever bezig met uw corebusiness. Toch kunt u er soms niet omheen. De jaarrekening moet worden opgesteld en uw accountant wil weten wat de totale waarde van uw voorraad is.
De onderbroeken van een bekend ex-toptennisser vliegen al jaren als warme broodjes over de toonbank. De opvallende onderkleding van de voormalig topsporter is niet meer weg te denken uit het straatbeeld en de kleurrijke elastieken schitteren boven de spijkerbroeken van vele modebewuste jongeren. Het populaire ondergoed wordt verkocht over de hele wereld en ook het grootste warenhuis van België heeft het merk in haar schappen liggen. Wij van Intelco tellen al jaren met veel plezier een groot gedeelte van de lingerie afdeling van dit warenhuis. Bij dit winkelbalansen draaien wij onze hand niet om voor een beetje extra service!
Een nieuwe winkel inrichten met producten of een verbouwde winkel opnieuw indelen? U kunt het vanaf nu met een gerust hart aan Intelco overlaten. Wij merken dat steeds meer bedrijven zich graag laten ontzorgen. Steeds vaker wordt aan ons gevraagd of we naast inventariseren ook aanverwante taken uit kunnen voeren. Een winkel inrichten is hier een mooi voorbeeld van. Bij Intelco staan we altijd voor deze vragen open. We bekijken graag samen met u of we u met onze expertise op een breder vlak van dienst kunnen zijn.
Cycle counting is een inventarisatie methode waarbij het hele jaar door gedeeltes van de voorraad gecontroleerd worden. Het is een aanpak die de afgelopen jaren steeds populairder is geworden. Het grote voordeel van een cycle counting, is dat de verplichte jaarlijkse inventarisatie hierdoor waarschijnlijk overbodig wordt. U telt uw voorraad niet meer één, twee, of een aantal keer per jaar maar controleert het hele jaar, stukje bij beetje, het aantal producten dat u in huis heeft.
Het maken van een schappenplan, ook dat kunt u voortaan aan Intelco overlaten! Wij merken dat we naast het inventariseren van voorraden, nog meer kunnen betekenen voor retail bedrijven! Zo kunnen wij uw winkel inrichten, prijs en/of actiemateriaal aanbrengen, uw winkel opschonen en een schappenplan voor u ontwikkelen. In dit artikel zullen we dieper ingaan op onze kwaliteiten op het gebied van het ontwikkelen van schappenplannen.
In dit artikel bespreken we de verschillende voorraadbeheer methodes die er bestaan. Efficiënt en strategisch voorraadbeheer is voor ieder bedrijf ontzettend belangrijk! Geen enkel bedrijf wil namelijk onnodige kosten maken aan voorraadbeheer. Door de juiste voorraadbeheer methode te kiezen, kunt u de kosten van uw voorraadbeheer reduceren en uw rendement verhogen. Wij leggen de drie bekendste methodes aan u uit!
Bij Intelco voeren we voor diverse klanten store checks uit. Bij deze winkelcontroles controleren we filialen desgewenst op een aantal belangrijke punten. Doorgaans nemen we verschillende aspecten van uw winkel onder de loep. U kunt hierbij denken aan de onderstaande punten:
Het inrichten van een winkel is een lastige opgave. Als kleine ondernemer krijgt u de inrichting van uw winkel niet kant en klaar aangeleverd van een hoofdkantoor. U zal uw inrichting van vloer tot deurbel zelf moeten regelen. Vanuit onze eigen ervaring hebben we een aantal winkel inrichten tips voor u samengesteld waar u als kleine(re) ondernemer mee aan de slag kunt.
Een goede, aantrekkelijke en aankoop stimulerende productpresentatie is van groot belang voor winkeliers. Supermarkten, kledingzaken en andere winkels plaatsen hun producten al lang niet meer willekeurig. Over de presentatie van producten in een winkel wordt doorgaans goed nagedacht. Soms gaat er zelfs een diepgaand (markt)onderzoek aan vooraf! Een schappresentatieplan wordt met veel zorg ontwikkeld en vervolgens gecommuniceerd aan uw winkelpersoneel. Vaak gebeurt dit door middel van tekeningen die de productpresentatie uiteenzetten. De praktijk leert ons echter dat het plan dat is opgesteld, (te) vaak niet wordt doorgevoerd op de winkelvloer. Onze dienst service merchandising helpt u bij het correct doorvoeren van uw schappenplannen.